Підготовка до ЗНО та ДПА

ЗНО 2018 р. 

УВАГА!!! 

   ДПА -2018 р.
    Правознавство 
   9 клас
ДПА з права
Атестація по праву проводиться в письмовій формі. При розробці квитків вчителі повинні включити в них різноманітні завдання, які перевірять правові знання учнів, рівень розвитку їх юридичної логіки, правові вміння і ставлення школярів до правових явищ і процесів. Міносвіти рекомендує включати в квитки такі типи завдань:
  • тести на вибір одного або декількох вірних відповідей. Завдання такого типу можуть стосуватися понять і термінів;
  • завдання, в яких потрібно встановити відповідність між поняттям і визначенням, назвою і описом;
  • завдання на визначення понять — учні повинні максимально точно дотримуватися інформації, що міститься в нормативно-правових документах;
  • завдання, в яких потрібно виявити три відмінності між поняттями — школярі повинні показати, наскільки добре вони розрізняють і вміють порівнювати правові явища і процеси;
  • завдання на побудову логічного ланцюжка;
  • завдання на виявлення помилок в запропонованих текстах;
  • завдання, в яких потрібно провести аналіз фрагмента юридичного документа — школяр повинен відповісти на питання щодо понять, їхнього значення, а також правовідносин, регульованих даним документом;
  • аналітичне завдання, в якому потрібно відповісти на питання щодо правових ситуацій з різних галузей права. 

 УВАГА!!! 

   ДПА -2017 р.
    Правознавство 
   9 клас

Розв'язуємо задачі

1 У завданні  потрібно розв’язати правову ситуацію за запитаннями Проаналізуйте правову ситуацію:
 15-річний учень Антон Крикун, кепкуючи з однокласниці Асі Баранової, вихопив у неї й приміряв на себе її формений піджак. У результаті такого жарту піджак перетворився на жилет – у нього відірвались рукава.
1. Про який вид правовідносин  за галуззю права йдеться у ситуації?__________________________________________________________
________________________________________________________________
2. Положеннями якого нормативно – правового акту регулюється дана ситуація?________________________________________________________
________________________________________________________________

3. Як має бути розв’язана дана ситуація? Перерахуйте способи відшкодування заподіяних майнових збитків, передбачені цивільним законодавством. Хто відшкодовуватиме шкоду, заподіяну майну Асі Баранової? Назвіть усі передбачені законодавством варіанти. Відповідь обґрунтуйте _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Проаналізуйте правову ситуацію

    16-річна студентка коледжу Аїда Собченко вчинила крадіжку. Рішенням суду її було звільнено від покарання із застосуванням до неї примусових заходів виховного характеру, таких як застереження, покладання обов’язку повертатися додому не пізніше 21 години щоденно та відшкодувати потерпілому майнові збитки, заподіяні злочином.
1.Про який вид правовідносин  за галуззю права йдеться у ситуації?__________________________________________________________
________________________________________________________________
_________________________________________________________________
2. Положеннями якого нормативно – правового акту регулюється дана ситуація?________________________________________________________
________________________________________________________________
3.Як має бути розв’язана дана ситуація?
А. За яких підстав неповнолітня особа, яка вчинила злочин, звільняється від покарання із застосуванням примусових заходів виховного характеру? ____________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________
    Б. Чи є правомірним, на вашу думку, рішення суду? Відповідь обґрунтуйте ____________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________
3. Проаналізуйте правову ситуацію
Батьки Віктора Марчука й Галини Софієнко здавна дружать сім’ями, а Віктор і Галина (їм обом щойно виповнилося по 17 років) знають одне одного змалечку. Нещодавно Віктор і Галина вирішили одружитися й повідомили про це своїм батькам. Останні благословили їх за старовинним українським звичаєм.
1.Про який вид правовідносин  за галуззю права йдеться у ситуації?__________________________________________________________
________________________________________________________________
_________________________________________________________________
2. Положеннями якого нормативно – правового акту регулюється дана ситуація?________________________________________________________
________________________________________________________________
___________________________________________________________________
________________________________________________________________
3.Як має бути розв’язана дана ситуація?
А. Чи достатньо для укладання шлюбу Віктора і Галини, на вашу думку, згоди та благословення їхніх батьків? Відповідь обґрунтуйте _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Б. Яким є порядок укладання шлюбу державним органом реєстрації актів цивільного стану? ____________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4. Проаналізуйте правову ситуацію
13-річний Архип Мусійчук, у якого немає батька й другий місяць хворіє мати, вирішив відшукати гроші їй на ліки. Він заліз через кватирку до помешкання своїх сусідів, понишпорив і знайшов у шухляді столу гроші та взяв рівно стільки, скільки потрібно було сплатити за ліки. Однак сусід, що повернувся з роботи, затримав Архипа й викликав міліцію.
1.Про який вид правовідносин  за галуззю права йдеться у ситуації?__________________________________________________________
________________________________________________________________
_________________________________________________________________
2. Положеннями якого нормативно – правового акту регулюється дана ситуація?________________________________________________________
________________________________________________________________
___________________________________________________________________
3.Як має бути розв’язана дана ситуація?
А. Чи є в діянні Архипа Мусійчука склад злочину? Поясніть________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Б. Чи підлягатиме Архип Мусійчук кримінальній відповідальності  за вчинене діяння? Відповідь обґрунтуйте ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
 5. Проаналізуйте правову ситуацію 17-річний Василь Нечипорук у     влаштувався на роботу в друкарню кур’єром, а в червні йому посміхнулася доля – розгадавши кросворд в одному з журналів, він виграв 10-денний тур до Криму. Коли ж Василь звернувся до директора з проханням надати йому основну щорічну відпустку, то останній йому відмовив, бо Василь не відпрацював належних шість місяців, що згідно із законодавством надає право на таку відпустку.

1.Про який вид правовідносин  за галуззю права йдеться у ситуації?__________________________________________________________
________________________________________________________________
2. Положеннями якого нормативно – правового акту регулюється дана ситуація?________________________________________________________
____________________________________________________________________
3.Як має бути розв’язана дана ситуація?
А. Якими є порядок надання і тривалість відпустки неповнолітніх працівників?
_________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Б. Чи правомірні дії директора друкарні? Відповідь обґрунтуйте __________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6.     У завданні  потрібно розв’язати правову ситуацію за запитанням
У завданні 6 потрібно розв’язати правову ситуацію за запитаннями
 Проаналізуйте правову ситуацію:Неповнолітні Дмитро Каракозов та Петро Климчук (дев’ятикласники) на осінніх канікулах під час пішого туристичного походу відстали від своїх товаришів і загубилися в лісі. Після двох днів безрезультатних намагань знайти дорогу знесилені та зголоднілі хлопці вночі натрапили на сторожку єгеря.  Виламавши двері, вони потрапили до приміщення, де знайшли трохи продуктів, теплий одяг, сокиру, ліхтар та компас. Усе це хлопці прихопили із собою та відправилися на пошуки дороги до туристичного табору. На щастя, вже на ранок Дмитра й Петра знайшов інструктор їхньої групи.
1.Про який вид правовідносин  за галуззю права йдеться у ситуації?___________________________________________________
________________________________________________________________
_________________________________________________________________
2. Положеннями якого нормативно – правового акту регулюється дана ситуація?________________________________________________________
________________________________________________________________
3.Як має бути розв’язана дана ситуація?
А Як, на вашу думку, слід кваліфікувати дії хлопців? ____________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Б Чи нестимуть Дмитро Каракозов  і Петро Климчук юридичну відповідальність?  Відповідь обґрунтуйте ______________________________
_______________________________________________________________
_______________________________________________________________
_________________________________________________________________

7. Проаналізуйте правову ситуацію
Проаналізуйте правову ситуацію:Однокласникам Максимові Горобцю й Пилипу Тодиці (обом по 14 років) закортіло покататися на сусідській машині. Пізно ввечері вони вийшли на подвір’я будинку, відкрили автомобіль, завели його саморобним ключем і рушили. Утім уже за 200 м машина заглухла. Почувши знайомий шум двигуна свого автомобіля, сусід хутко вискочив на подвір’я й схопив хлопців «на гарячому». Невдовзі вони мали неприємну розмову з міліцейським патрулем.
1.Про який вид правовідносин  за галуззю права йдеться у ситуації?__________________________________________________________
________________________________________________________________
2. Положеннями якого нормативно – правового акту регулюється дана ситуація?________________________________________________________
________________________________________________________________
3.Як має бути розв’язана дана ситуація?
А. Чи є у діяннях хлопців склад злочину? Якщо так, то на якій стадії він знаходився?  ____________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
Б. Чи підлягають Максим Горобець і Пилип Тодика юридичній відповідальності? Якщо так, то поясніть, якій і чому ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  


8. У завданні 6 потрібно розв’язати правову ситуацію за запитаннями
 Проаналізуйте правову ситуацію:
17-річний Михайло Сичов навчається в технікумі й підробляє в ресторані швидкого харчування. Нещодавно він продав своєму товаришеві, 19-річному Сергію Овсієнку, моторолер, подарований йому батьками на шістнадцятиріччя, оскільки йому не вистачало зароблених грошей для купівлі речі своєї мрії – мотоцикла.
1.Про який вид правовідносин  за галуззю права йдеться у ситуації?__________________________________________________________
________________________________________________________________
2. Положеннями якого нормативно – правового акту регулюється дана ситуація?________________________________________________________
________________________________________________________________
3.Як має бути розв’язана дана ситуація?
А. Назвіть види, сторони та предмет цивільно-правових договорів, які є в ситуації _________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________

Б. Чи є вчинений Михайлом Сичовим правочин дійсним?  Відповідь обґрунтуйте ______________________________________________________
________________________________________________________________

9.Проаналізуйте правову ситуацію: Десятикласник Руслан Матвієнко, швидко пересуваючись вулицею на спортивному велосипеді, збив з ніг перехожого Степана Урпенка, який упав, забив руку й пошкодив свій ноутбук.
1.Про який вид правовідносин  за галуззю права йдеться у ситуації?__________________________________________________________
________________________________________________________________
2. Положеннями якого нормативно – правового акту регулюється дана ситуація?________________________________________________________
________________________________________________________________
3.Як має бути розв’язана дана ситуація? 
А.Чи підлягає Руслан Матвієнко юридичній відповідальності? Якщо так, то якій?____________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________________________________________________________
Б. Хто відшкодовуватиме Степану Урпенку збитки, заподіяні Русланом Матвієнком? Відповідь обґрунтуйте _________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

10. У завданні  потрібно розв’язати правову ситуацію за запитаннями
 Проаналізуйте правову ситуацію: 13-річний Архип Мусійчук, у якого немає батька й другий місяць хворіє мати, вирішив відшукати гроші їй на ліки. Він заліз через кватирку до помешкання своїх сусідів, понишпорив і знайшов у шухляді столу гроші та взяв рівно стільки, скільки потрібно було сплатити за ліки. Однак сусід, що повернувся з роботи, затримав Архипа й викликав міліцію.
1.Про який вид правовідносин  за галуззю права йдеться у ситуації?__________________________________________________________
________________________________________________________________
____________________________________________________________________2. Положеннями якого нормативно – правового акту регулюється дана ситуація?________________________________________________________
________________________________________________________________
3.Як має бути розв’язана дана ситуація?
А. Чи є в діянні Архипа Мусійчука склад злочину? Поясніть_______________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Б Чи підлягатиме Архип Мусійчук кримінальній відповідальності  за вчинене діяння? Відповідь обґрунтуйте _______________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________


ВАРІАНТИ ЗАВДАНЬ НА ВСТАНОВЛЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ 

А.
    1. Приватна  власність                   А.  фактичне володіння річчю,     
                                                             пов’язане з наміром уважати
                                      річ своєю
   2. Право власності                          Б.    будь-яке майно , яке належить  
                                                             фізичним  та юридичним особам,
                                                               за  винятком   окремих  видів   
                                                             майна, яке не може їм   належати
3. Право розпорядження               В.  одна з форм власності, яку розуміють    
 як абсолютне, захищене законом   прав                          фізичної або юридичної особи, чи групи осіб  на об’єкт власності: продукти праці, засоби             
                                               виробництва, гроші та цінні папери...
4.Право володіння                        Г. можливість власника речі визначати її        фактичну і юридичну долю,тобто
можливість зміни її фізичної суті аж до повного знищення.
  
Б.
1. Кримінальна  відповідальність      А. - це специфічне реагування держави  
                                                                на адміністративне   правопорушення,
                                                                     що полягає в застосуванні                      
                                                                     уповноваженим органом або
                                                                     посадо­вою   особою передбаченого        
                                                                     законом стягнення  до суб'єкта   
                                                                     правопорушення.

2.  Матеріальна відповідальність         Б. це один із видів юридичної    
                                                                     відповідальності.
                                                                     Вона полягає в обов'язку
                                                                     працівника відповідати перед
                                                                     власником або уповноваженим ним
органом за скоєний ним дисциплінарний
проступок і понести дисциплінарні стягнення,
передбачені нормами трудового права.

3. Дисциплінарна відповідальність    В.  це добровільне чи примусове    
                                                                    відшкодування стороною трудового
                                                                    договору шкоди за збиток, завданий
                                                                    іншій стороні майновим або   
                                                                    немайновим,  протиправним, винним      
                                                                    невиконанням   або неналежним    
                                                                    виконанням своїх  трудових обов'язків   
                                                                    внаслідок дії чи бездіяльності, в   
                                                                    порядку і розмірі, визначеному   
                                                                    законодавством

4. Адміністративна відповідальність   Г.  це вид юридичної відповідальності,
                                                                     яка полягає в обмеженні прав і  особи,                                                         яка вчинила злочин, що   
                                                       індивідуалізується  в        обвинувачувальному                                                         вироку суду і здійснюється
                                                                     спеціальними уповноваженими   
                                                                     органами.

    
В.
1. Необхідна оборона                     А це фізичний вплив на організм особи,що   
                                                            здійснюється без її згоди й у результаті   
                                                            якого їй завдаються больові відчуття чи   
                                                             створюється загроза для її здоров'я або   
                                                             життя, щоб примусити особу вчинити   
                                                             певні  злочинні діяння

2.Неосудність                              Б.  дії, вчинені з метою захисту охоронюваних  
                                                             законом прав та інтересів особи, яка   
                                                             захищається, або іншої особи, а також  
                                                             суспільних інтересів та інтересів держави  
                                                              від суспільно небезпечного посягання  
                                                             шляхом заподіяння тому, хто посягає,   
                                                             шкоди, необхідної і достатньої в даній   
                                                             обстановці для негайного відвернення чи   
                                                             припинення посягання, якщо при цьому не  
                                                             було допущено перевищення меж   
                                                              необхідної оборони

3.Крайня необхідність                В. стан психічного  здоров'я людини, при   
                                                             якому вона не може контролювати свої дії   
                                                             та не перебуває у свідомості (розумова   
                                                             недорозвиненість, психологічні    
                                                             захворювання тощо).

4.Фізичний примус                     Г.  це вимушене заподіяння шкоди   
                                                             правоохоронюваним інтересам з метою    
                                                             усунення загрожуючої  небезпеки, якщо   
                                                             вона в даній обстановці не могла бути    
                                                             усунена іншими засобами і якщо заподіяна  
                                                             шкода є рівнозначною або менш значною,   
                                                             ніж шкода відвернена

Г.
1.Об'єднанням  громадян                  А. об'єднання громадян, яке створюється для спільної реалізації спільних інтересів (культурних, економічних, вікових, гендерних, регіональних, релігійних, професійних, соціальних тощо).
 2.Грома́дська організація                 Б. право та змога органів місцевого самоврядування в межах закону здійснювати регулювання й управління суттєвою часткою суспільних справ, які належать до їхньої компетенції, в інтересах місцевого населення.
3.Політи́чна па́ртія                             В. особлива громадська організація (об'єднання), яка прагне досягти мети, загальної для її членів шляхом придбання і здійснення політичної влади. Інструментом партії є оволодіння політичною владою в державі або взяти в ній участь через своїх представників в органах державної влади та місцевого самоврядування. У демократичних країнах політичні партії керуються інтересами своїх виборців.

4.Місце́ве самоврядува́ння               Г. добровільне  громадське  формування,
створене на  основі  єдності  інтересів  для  спільної  реалізації
громадянами своїх прав і свобод.

Д
1.Бі́женці (або утікачі)                     А. фізична особа, правовий статус якої   
                                                                                                                      зумовлений належністю до громадянства   
                                                              певної держави.

2.Громадянин                                   Б. громадянин, підданий іншої держави,      
                                                             країни; чужоземець, чужинець. Дослівно —                                                             «особа з інших земель». повнішим    
                                                             обсягом     прав і свобод, ніж інші категорії  
                                                             населення — іноземці та особи без   
                                                             громадянства.

3.Апатри́ди                                     Г. особи без громадянства, тобто особи, що не  
                                                            мають громадянства будь-якої держави, їхнє  
                                                            правове становище визначається    
                                                            законодавством держави перебування і, за    
                                                            деякими винятками, прирівнюється до    
                                                            правового статусу власних громадян.

4.Інозе́мець                                    В. особи, які внаслідок обґрунтованих   
                                                           побоювань стали жертвою переслідувань за                   ознаками раси, віросповідання, національності, громадянства (підданства), належності до певної соціальної групи або політичних переконань, перебувають за межами своєї країни та не можуть або не бажають користуватися захистом цієї країни внаслідок таких побоювань

Е.
1.Шлюб                                           Аце об’єднання людей, зв’язаних    
                                                               спільністю   побуту та взаємною    
                                                               відповідальністю, об’єднання, що    
                                                               грунтується на шлюбі або кровній   
                                                               спорідненості

2.    Опіка                                    Б.      історично зумовлена, санкціонована й регульована суспільством форма взаємин між чоловіком та жінкою, яка визначає їхні взаємні права та обов'язки, а також їхні права та обов'язки щодо дітей.

3. Сімя                                      В.       влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, в сім'ї громадян України, які перебувають переважно в сімейних, родинних відносинах із цими дітьми з метою забезпечення їх виховання, освіти, розвитку, захисту їх прав та інтересів (глава 19 Сімейного кодексу України).

4.  Піклування -                       Г.           це правові форми захисту особистих немайнових і майнових прав та інтересів малолітніх і неповнолітніх осіб, які залишилися без батьківського піклування
Є.

1.Продавець                               А.     фізична особа, яка купує, замовляє, використовує, або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов'язаних з підприємницькою діяльністю, або виконанням обов'язків найманого працівник.


2. Юриди́чна осо́ба                              Б.      людина або організація, яка за відповідну винагороду передає покупцю (продає) товар чи послугу. У вузькому значенні — особа, що безпосередньо контактує з покупцями і здійснює продаж товару.

3.Виробник                                               В.   юридична або фізична особа - суб'єкт підприємницької діяльності, відповідальна за проектування, виготовлення, пакування та маркування продукції незалежно від того, виконуються зазначені операції самою цією особою чи від її імені.

4.Спожива́ч                                            Г.   організація, суб'єкт права, здатний від свого імені набувати майнових і особистих немайнових прав і нести обов'язки та самостійно брати участь у правовідносинах, бути позивачем та відповідачем у суді

Ж.

1. Алімéнти                                    А.   це винагорода, обчислена, як правило, грошовому виразі, яку за трудовим договором власник або уповноважений орган виплачує працівникові за виконану ним роботу.

2. Штраф                                           Б.  обов'язок утримання у визначених законом випадках одним членом сім'ї інших, які потребують цього.

3. Заробітна плата                            В.  одна з форм заохочення успіхів, досягнутих в праці, науці, літературі, мистецтві чи іншій суспільно корисній діяльності.

 4.Премія                                             Г.  це грошове стягнення, що накладається судом у випадках і межах, встановлених в Особливій частині цього Кримінального Кодексу і застосовується як основне або додаткове покарання. 
З.
1. Джерело права                           А. окрема сукупність норм, спрямована на регулювання певної сфери якісно однорідних суспільних відносин.

2.  Правила                                      Б. це одна зі складових суспільного порядку,   яка полягає в правовій регламентації та вимозі додержання чинних правових норм громадського порядку.

 3.  Галузь права                            В.  це зібрання положень, що визначають певний порядок дій, поведінку юридичних та фізичних осіб                              


 4. Правопоря́док                           Г. це спосіб зовнішнього вираження і закріплення правових норм, чим засвідчується їх загальнообов'язковість, а також положень, що розкривають, тлумачать зміст права.
И.

1.Об'єднанням  громадян                     А. об'єднання громадян, яке створюється для спільної реалізації спільних інтересів (культурних, економічних, вікових, гендерних, регіональних, релігійних, професійних, соціальних тощо).


 2.Грома́дська організація                    Б. право та змога органів місцевого самоврядування в межах закону здійснювати регулювання й управління суттєвою часткою суспільних справ, які належать до їхньої компетенції, в інтересах місцевого населення.

3.Політи́чна па́ртія                               В. особлива громадська організація (об'єднання), яка прагне досягти мети, загальної для її членів шляхом придбання і здійснення політичної влади. Інструментом партії є оволодіння політичною владою в державі або взяти в ній участь через своїх представників в органах державної влади та місцевого самоврядування. У демократичних країнах політичні партії керуються інтересами своїх виборців.

4.Місце́ве самоврядува́ння              Г. добровільне  громадське  формування,
створене на  основі  єдності  інтересів  для  спільної  реалізації
громадянами своїх прав і свобод.

Варіанти тестових завдань

1.Завдання 1–3 передбачають вибір ОДНІЄЇ правильної відповіді

1.1. Визначте види правопорушень

А. протиправні і правомірні

Б. винуваті та невинуваті

В. проступки і злочини

Г. припустимі і неприпустимі

1.2. Визначте орган, що є органом виконавчої влади

А. Верховна Рада України
Б. Кабінет Міністрів України
В. Конституційний Суд України
Г. міський голова
1.3. Укажіть вік, з якого зміна громадянства батьками дитини може відбуватися лише за згодою останньої
А. 7 років
Б. 10 років
В. 14 років
Г. 16 років
1.4.Завдання  передбачає вибір ТРЬОХ правильних відповідей (варіант відповіді зі сполученням цифр)
 Оберіть варіант, де вказано документи, що зазвичай подаються особою при працевлаштуванні
1. паспорт
2. характеристика сусідів
3. лист-рекомендація з попереднього місця роботи
4. трудова книжка
5. довідка про результати медичного огляду
       А.1, 2, 3         Б.1, 3, 4        В. 2, 3, 4         Г.1, 4, 5          Д.1, 2, 5 


1.1. Укажіть вид норм, що відображають уявлення людей про добро і зло, справедливість і несправедливість, гуманність і негуманність

        А. норми права

        Б. традиції та звичаї

        В. норми моралі                                                    

        Г. корпоративні норми

   1.2. Укажіть орган/посадову особу, що вирішує питання щодо набуття й припинення громадянства України

А. Верховна Рада України

Б. Президент України
В. Органи місцевого самоврядування
Г. Міністерство закордонних справ
     1.3. Визначте групу осіб, які утворюють сім’ю
А. студент і студентка, які проживають поруч у кімнатах гуртожитку
Б. бабуся і онук, який гостює у неї на канікулах
В. сестра милосердя і дідусь, якого вона доглядає                         
Г. жінка і чоловік, які проживають разом і виховують спільну дитину
      1.4.Завдання передбачає вибір ТРЬОХ правильних відповідей
(варіант відповіді зі сполученням цифр)
    Оберіть варіант, у якому значаться документи, що є міжнародними стандартами прав людини й разом складають Хартію прав людини
1.     Загальна декларація прав людини
2.     Європейська конвенція про захист права і основних свобод людини
3.     Конвенція ООН про права дитини
4.     Міжнародний пакт про громадянські і політичні права
5.      Міжнародний пакт про економічні, соціальні та культурні права
А 1, 2, 3       Б 1, 3, 4        В 2, 3, 4       Г 2, 4, 5             Д 1, 4, 5

1.1.  Укажіть вид норм, що відображають уявлення людей про добро і зло, справедливість і несправедливість, гуманність і негуманність

        А. норми права

        Б. традиції та звичаї

        В. норми моралі                                                    

        Г. корпоративні норми

     1.2. Укажіть орган/посадову особу, що вирішує питання щодо набуття й припинення громадянства України

А. Верховна Рада України

Б. Президент України
В. Органи місцевого самоврядування
Г. Міністерство закордонних справ
    1.3. Визначте групу осіб, які утворюють сім’ю
А. студент і студентка, які проживають поруч у кімнатах гуртожитку
Б. бабуся і онук, який гостює у неї на канікулах
В. сестра милосердя і дідусь, якого вона доглядає                         
Г. жінка і чоловік, які проживають разом і виховують спільну дитину

1.4.Завдання передбачає вибір ТРЬОХ правильних відповідей
(варіант відповіді зі сполученням цифр)
    Оберіть варіант, у якому значаться документи, що є міжнародними стандартами прав людини й разом складають Хартію прав людини
1.     Загальна декларація прав людини
2.     Європейська конвенція про захист права і основних свобод людини
3.     Конвенція ООН про права дитини
4.     Міжнародний пакт про громадянські і політичні права
5.      Міжнародний пакт про економічні, соціальні та культурні права
А 1, 2, 3       Б 1, 3, 4        В 2, 3, 4       Г 2, 4, 5             Д 1, 4, 5

 1.Завдання 1- 4 передбачають вибір ОДНІЄЇ правильної відповіді

1.1. Позначте галузь права України, що закріплює основи державного і суспільного ладу, територіальний устрій, основи правового статусу особи, порядок формування та  компетенцію органів держави
А державне право
Б конституційне право
В адміністративне право
Г кримінальне право
  1.2. Укажіть фактичну підставу кримінальної відповідальності
                              А  встановлений склад злочину
                              Б  порушення кримінальної справи
                              В  доведеність вини обвинуваченого
                              Г  досудове й судове слідство

1.3. Укажіть шлюбний вік жінки згідно із Сімейним кодексом України
А 14 років                                                       Б 16 років                                                  В 17 років                                                       Г 18 років
1.4.Завдання передбачає вибір ТРЬОХ правильних відповідей
                    (варіант відповіді зі сполученням цифр)
 Оберіть варіант, у якому зазначено основні ознаки закону
1. прийняте державою звичаєве правило поведінки загального характеру
2. офіційний документ, прийнятий органом законодавчої влади або референдумом
3. обов’язкові правила поведінки загального характеру, які встановлені за домовленістю і згодою двох чи більше учасників і забезпечуються державою
4. нормативно-правовий документ вищої юридичної сили
5. регулює найважливіші суспільні відносини

А. 1, 2, 3        Б. 1, 3, 4              В. 2, 3, 4           Г. 2, 4, 5                  Д. 1, 2, 5


1.1 Укажіть зайве в переліку основних ознак норм моралі

А підтримуються силою громадської думки

Б є загальнообов’язковими

В існують у свідомості й переконаннях людини

Г порушення викликає громадський осуд



1.2. Укажіть рік прийняття Конвенції ООН про права дитини

А 1945 р.                 Б 1948 р.                       В 1989 р.                            Г 1996 р.
1.3 Визначте вік, з якого настає адміністративна відповідальність неповнолітньої особи за вчинення окремих адміністративних правопорушень
А 14 років              Б 16 років                 В 18 років                                Г 21 рік
1.4  Завдання  передбачає вибір ТРЬОХ правильних відповідей
                 (варіант відповіді зі сполученням цифр)
Оберіть варіант, де подано види трудового договору за строком
        
          1.  укладений на певний строк
          2.  укладений на невизначений строк
                3.  укладений на час виконання певної роботи
                4.  укладений в усній формі
                5.  попередня домовленість про прийняття на роботу

А 1, 2, 3           Б 1, 3, 4             В 2, 3, 4                  Г 2, 4, 5                  Д 1, 2, 5
1.1.         Визначте, що є правопорушенням
 А некорисне діяння
Б аморальне діяння
В протиправне діяння
Г ризиковане діяння
1.2. Укажіть зайве в переліку конституційних обов’язків людини і громадянина
    А захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України
    Б шанування державних символів України
    В виконання наказів і розпоряджень
    Г сплата податків і зборів у порядку і розмірах, встановлених законом

1.3.  Укажіть, коли фізична особа може стати учасником правовідносин
      А з народження                        Б з 14 років
      В з 16 років                               Г з 18 років
1.4  Завдання  передбачає вибір ТРЬОХ правильних відповідей
(варіант відповіді зі сполученням цифр)
2. Оберіть варіант, що вміщує структурні елементи закону
1 стаття                                              2 норма права
3 галузь права                                    4 припис
5 розділ
А.  1, 2, 3              Б.  1, 4, 5             В.  2, 3, 4             Г.  2, 4, 5             Д.  1, 2, 5


1.1. Укажіть найпоширеніше основне джерело права в Україні

       А міжнародні договори

       Б правові звичаї

       В нормативно-правові акти

       Г релігійно-правові норми

1.2. Укажіть, хто є учасниками правовідносин

      А  виключно фізичні особи

      Б  виключно юридичні особи
      В  виключно державні органи й установи
      Г фізичні й юридичні особи, держава, територіальні громади
1.3. Визначте зайве в переліку основних умов укладання шлюбу
       А  неперебування наречених в іншому шлюбі
        Б  благословення батьків осіб, які бажають укласти шлюб
        В  досягнення шлюбного віку
        Г  вільна згода жінки і чоловіка

1.4. Завдання  передбачає вибір ТРЬОХ правильних відповідей
(варіант відповіді зі сполученням цифр)

Оберіть варіант, у якому значаться ознаки норм права, що відрізняють їх від норм моралі
              1 є системою правил
              2 приймаються державою через її органи
              3 є уявленнями людей про добро і зло
              4 забезпечуються виключно силою громадської думки
              5 охороняються державою
   
 А 1, 2, 3             Б. 1, 3, 4            В.  2, 3, 4             Г.  2, 4, 5               Д.  1, 2, 5

 1.1. Визначте, що є правопорушенням

         А. некорисне діяння                                      Б. аморальне діяння
         В. протиправне діяння                                   Г. ризиковане діяння
1.2. Укажіть зайве в переліку конституційних обов’язків людини і громадянина
      А. захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності  України
      Б. шанування державних символів України
      В. виконання наказів і розпоряджень
      Г. сплата податків і зборів у порядку і розмірах, встановлених законом
1.3. Укажіть, коли фізична особа може стати учасником правовідносин
      А. з народження        Б. з 14 років        В. з 16 років          Г. з 18 років
                     В з 16 років                                                  Г з 18 років
1.4. Завдання  передбачає вибір ТРЬОХ правильних відповідей  (варіант відповіді зі сполученням цифр)
Оберіть варіант, що вміщує структурні елементи закону
          1 стаття                                                               2 норма права
          3 галузь права                                                    4 припис
          5 розділ
               А 1, 2, 3          Б 1, 4, 5          В 2, 3, 4           Г 2, 4, 5            Д 1, 2, 5


1.1.  Укажіть зайве в переліку основних ознак норм моралі

        А підтримуються силою громадської думки

        Б є загальнообов’язковими

        В існують у свідомості й переконаннях  людини

        Г порушення викликає громадський осуд

1.2. Укажіть рік прийняття Конвенції ООН про права дитини

                А 1945 р.            Б 1948 р.           В 1980 р.             Г 1996 р.

1.3. Визначте вік, з якого настає адміністративна відповідальність неповнолітньої особи за вчинення окремих адміністративних правопорушень
     А 14 років        Б 16 років         В 18 років         Г 21 рік
1.4. Завдання  передбачає вибір ТРЬОХ правильних відповідей  (варіант відповіді зі сполученням цифр)

Оберіть варіант, де подано види трудового договору за строком
             1 укладений на певний строк
              2 укладений на невизначений строк
             3 укладений на час виконання певної роботи
              4 укладений в усній формі
             5 попередня домовленість про прийняття на роботу
  
 А.  1, 2, 3         Б.  1, 3, 4         В.  2, 3, 4        Г.  2, 4, 5          Д.  1, 2, 5


1.1. Позначте галузь права України, що закріплює основи державного і суспільного ладу, територіальний устрій, основи правового статусу особи, порядок формування та компетенцію органів держави:

          А державне право                                      Б конституційне право

          В адміністративне право                           Г кримінальне право

1.2. Укажіть зайве в переліку ознак підзаконного акта:

                А приймається на основі закону;

                Б приймається у відповідності із законом;

                В деталізує положення закону;

                Г тлумачить положення закону.
1.3. Укажіть, що таке «аліменти»?
        А обов’язкові платежі до бюджету;
        Б благодійні внески на рахунок дитячого притулку;
        В кошти на утримання дитини, батьків;
        Г добровільні пожертви у фонд допомоги  дітям-сиротам
1.4. Завдання  передбачає вибір ТРЬОХ правильних відповідей (варіант відповіді зі сполученням цифр)
Оберіть варіант, у якому зазначено основні ознаки закону
    1  прийняте державою звичаєве правило поведінки загального характеру;
    2 офіційний документ, прийнятий органом законодавчої влади або референдумом;
    3  обов’язкові правила поведінки загального характеру,  які встановлені за домовленістю і згодою двох чи більше учасників і забезпечуються державою;
    4  нормативно-правовий документ вищої юридичної сили;
    5  регулює найважливіші суспільні відносини;
        
 А.  1, 2, 3          Б.  1, 3, 4          В.  2, 3, 4           Г.  2, 4, 5           Д.  1, 2, 5


3.1. Завдання з визначення поняття та ілюстрації його прикладом

Визначте поняття та наведіть приклад
Трудовий договір  – це ________________________________________________
____________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________
Наприклад___________________________________________________________
____________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________
Правопорушення  – це _________________________________________________
____________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________
Наприклад___________________________________________________________
____________________________________________________________________

Правовідносини  – це _________________________________________________
____________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________
Наприклад___________________________________________________________
____________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________

Норма права  – це _________________________________________________
____________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________
Наприклад___________________________________________________________
____________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________
Цивільно-правовий договір  – це________________________________________
____________________________________________________________________

Наприклад___________________________________________________________
___________________________________________________________________
Юридична відповідальність   – це_______________________________________
____________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________
Наприклад___________________________________________________________
____________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________

Правомірна поведінка  – це ____________________________________________
____________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________
Наприклад___________________________________________________________
____________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________

Правопорушення  – це _________________________________________________
____________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________
Наприклад___________________________________________________________
____________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________

Права й свободи людини  – це __________________________________________
____________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________
Наприклад___________________________________________________________
____________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________

Громадянство   – це ________________________________________________
____________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________
Наприклад___________________________________________________________
____________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________

3.2. Завдання  передбачає запис трьох відмінностей між поняттями
 Запишіть у таблицю три відмінності між поняттями

 Запишіть у таблицю три відмінності між поняттями
                                                Юридичні факти
                           Дії
              Події
1.

2.

3.





Запишіть у таблицю три відмінності між поняттями
                                                        Право
                           Норми права
              Норми моралі
1.

2.

3.


Запишіть у таблицю три відмінності між поняттями
                                              Правопорушення
                           Проступок
              Злочин
1.

2.

3.


Запишіть у таблицю три відмінності між поняттями та наведіть приклади
                                                        Юридична  відповідальність
        Кримінальна  відповідальність               
  Адміністративна  відповідальність
1.

2.

3.


 
                                                      Договори
                           Трудовий договір
              Договір у цивільному праві
1.

2.

3.


Запишіть у таблицю три відмінності між поняттями
                                                        Галузі права
                           Кримінальне право
              Адміністративне право
1.

2.

3.

Запишіть у таблицю три відмінності між поняттями
                                                        Трудове право
                          Робочий час
              Час відпочинку
1.

2.

3.


Запишіть у таблицю три відмінності між поняттями
                                                            Право на працю
      Робочий час
                    
             Час відпочинку

1.

2.

3.


Запишіть у таблицю три відмінності між поняттями
                                                        Юридична відповідальність
 Адміністративна  відповідальність

Дисциплінарна  відповідальність
       
1.

2.

3.




4. У завданні  потрібно визначити пропущене та зайве у запропонованому ланцюжку термінів і понять, узагальнити та вказати правове явище, якому вони відповідають
1. конституційне право;________________________ карне право; сімейне право; адміністративне право; цивільне право – це 
Зайве-__________________________________________Пропущене-___________________________________________________________________
2. купівля-продаж; ____________________ трудовий контракт; 
майновий найм це______________________________________________________________________________________________________________________________________

1. звичаї, традиції;____________________________ моральні норми; закони; корпоративні норми – це_______________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. штраф;____________________________________ позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю; ; виправні роботи; конфіскація майна; арешт; обмеження волі; позбавлення спеціального права; позбавлення волі на певний строк; довічне позбавлення волі – це ________________________________________________________________
________________________________________________________________


1. адміністративна відповідальність;____________________________  цивільно-правова відповідальність; матеріальна відповідальність; трудова відповідальність; дисциплінарна відповідальність; це ___________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
2. необхідна оборона: _____________________      уявна оборона; затримання особи, яка вчинила злочин; ; щире каяття; фізичний або психічний примус; виконання наказу або розпорядження; діяння, пов’язане з ризиком; виконання спеціального завдання з попередження чи розкриття діяльності організованої групи чи злочинної організації – це__________________________________________________________________
____________________________________________________________________ 

1. проживання на території України протягом 5 років;________________ ; законні джерела існування; дозвіл на проживання на території України; народження на території України; визнання й дотримання Конституції та законів України це________________________________________________  ____________________________________________________________________
2. державна власність; комунальна власність;__________________ ; спільна сумісна власність – це _________________________________________________
____________________________________________________________________
 

1. право володіння;________________ ; право захисту; право розпорядження – це _________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________ 2.  попередження;________________ ; оплатне вилучення предмета; конфіскація предмета; позбавлення спеціального права, наданого громадянинові; позбавлення волі; громадські роботи; виправні роботи; адміністративний
арешт – це ___________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

1 сільська рада; селищна рада;______________________ ; місцева державна адміністрація; сільський, селищний, міський голова; районна рада; обласна рада; органи самоорганізації населення – це _____________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
2 загальноосвітні школи; спеціалізовані школи; _____________________ ; ліцеї; університети; колегіуми;  це ______________________________________
___________________________________________________________________

4. У завданні 4 потрібно визначити пропущене та зайве у запропонованому ланцюжку термінів і понять, узагальнити та вказати правове явище, якому вони відповідають
1. право володіння;_____________ ; право захисту; право розпорядження – це _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. попередження;______________ ; оплатне вилучення предмета; конфіскація предмета; позбавлення спеціального права, наданого громадянинові; позбавлення волі; громадські роботи; виправні роботи; адміністративний арешт це______ _______________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
   1. проживання на території України протягом 5 років;___________________; законні джерела існування;  дозвіл на проживання на території України; народження на території України; визнання й дотримання Конституції
та законів України – це ______________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
2. державна власність; комунальна власність;____________________ ; спільна сумісна власність – це ______________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
 1. закони; постанови; розпорядження; кодекси; укази;______________ ; накази –це __________________________________________________________
_________________________________________________________________
__________________________________________________________________
   2. застереження;_______________; передача під нагляд батьків; направлення до спеціальної установи; обмеження волі; покладання на неповнолітнього обов’язку відшкодування завданих збитків – це___________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________

5. У завданні  потрібно проаналізувати (прокоментувати) статтю  законодавчого акта за запитаннями
 Проаналізуйте статтю 25 Конституції України
1. Громадянин України не може бути позбавлений громадянства і права змінити громадянство.
2.Громадянин України не може бути вигнаний за межі України або виданий іншій державі.
3.Україна гарантує піклування та захист своїм громадянам, які перебувають за її межами.»
А. Яке право/права закріплено в статті Конституції України? ________________________________________________________________________________________________________________________________________
Б. Дайте визначення основного поняття, про яке йдеться
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
В. Укажіть основні підстави набуття громадянства дітьми згідно із законодавством України ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Проаналізуйте статтю 22 Закону України «Про охорону дитинства»
1.Діти, які досягли 16-річного віку, мають право займатися підприємницькою діяльністю, можуть бути членами колективного сільськогосподарського підприємства та членами селянського (фермерського) господарства в порядку, встановленому законом.
А. Про яке конституційне право йдеться?________________________________
Б. Дайте визначення основного поняття, про яке йдеться?_________________
____________________________________________________________________
В Наведіть кілька прикладів зазначеної в статті діяльності _______________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________


Проаналізуйте статтю 53 Конституції України
   1. Кожен має право на освіту. Повна загальна середня освіта є обов’язковою.  
   2.Держава забезпечує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти в державних і комунальних навчальних закладах; розвиток дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної, вищої і післядипломної освіти, різних форм навчання..
  3.Громадяни мають право безоплатно здобути вищу освіту в державних і комунальних навчальних закладах на конкурсній основі.
А. Про яке конституційне право йдеться?______________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________
Б. Дайте визначення основного поняття, про яке йдеться _______________
____________________________________________________________________
В.Де можна здобути загальну середню освіту?___________________________

Проаналізуйте статті 51 та 52 Конституції України
Стаття 51. Шлюб ґрунтується на вільній згоді жінки і чоловіка. Кожен із подружжя має рівні права і обов’язки у шлюбі та сім’ї.
Батьки зобов’язані утримувати дітей до їх повноліття. Повнолітні діти зобов’язані піклуватися про своїх непрацездатних батьків. Сім’я, дитинство, материнство і батьківство охороняються державою.
Стаття 52. Діти рівні у своїх правах незалежно від походження, а  також від того, народжені вони у шлюбі чи поза ним . Будь-яке насильство над дитиною та її експлуатація переслідуються за законом. Утримання та виховання дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, покладається на державу. Держава заохочує і підтримує благодійницьку діяльність щодо дітей.
А Про які поняття йдеться та до якого виду правовідносин за галуззю права вони належать? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Б Назвіть кілька прав і обов’язків батьків і дітей, що значаться в статтях
 Чому, на вашу думку, дитині важливо зростати й виховуватися в сім’ї?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Проаналізуйте статтю 62 Конституції України
Особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено у законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду. Ніхто не зобов’язаний доводити свою невинуватість у вчиненні злочину.
А Який принцип закріплено у статті Конституції України?________________
___________________________________________________________________
Б Дайте визначення поняття «вина»____________________________________
__________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
В Який орган встановлює і доводить вину особи, яка обвинувачується у вчиненні злочину? Назвіть найближчий до вас такий орган (органи) __________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________

Проаналізуйте статтю 50 Кримінального кодексу України
1. Покарання є заходом примусу, що застосовується від імені держави за вироком суду до особи, визнаної винною у вчиненні злочину, і полягає у передбаченому законом обмеженні прав і свобод засудженого. Покарання має на меті не тільки кару, а й виправлення засуджених, а також запобігання вчиненню нових злочинів як засудженими, так і іншими особами. Покарання не має на меті завдати фізичних страждань або принизити людську гідність.
А Про яке основне поняття йдеться?__________________________________
________________________________________________________________

Б Якими є основні цілі покарання? ____________________________________
__________________________________________________________________
________________________________________________________________
_________________________________________________________________
В Назвіть види покарань, передбачені Кримінальним кодексом України, що застосовуються до неповнолітніх осіб, які вчинили злочини _______________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
__________________________________________________________________

Проаналізуйте статтю 22 Конституції України  При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.
А.  Про які основні поняття йдеться?___________________________________
_________________________________________________________________
Б.  Чи є вичерпним закріплений у Конституції України перелік прав і свобод людини і громадянина? Поясніть _______________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
В. Наведіть приклад 3–4-х конституційних прав і свобод людини та громадянина, які, на вашу думку, є важливими для вас. Відповідь аргументуйте
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________

  Проаналізуйте статтю 50 Кримінального кодексу України
 1. Покарання є заходом примусу, що застосовується від імені держави за вироком суду до особи, визнаної винною у вчиненні злочину, і полягає у передбаченому законом обмеженні прав і свобод засудженого.
  2. Покарання має на меті не тільки кару, а й виправлення засуджених, а також запобігання вчиненню нових злочинів як засудженими, так і іншими особами.
  3. Покарання не має на меті завдати фізичних страждань  або принизити людську гідність.
А. Про яке основне поняття йдеться? ___________________________________
__________________________________________________________________
Б. Якими є основні цілі покарання? ____________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
В. Назвіть види покарань, передбачені Кримінальним кодексом України, що застосовуються до неповнолітніх осіб, які вчинили злочини_______________
_____________________________________________________________________


 Проаналізуйте статтю 62 Конституції України

  

   Особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено у законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду. Ніхто не зобов’язаний доводити свою невинуватість у вчиненні злочину.

А. Який принцип закріплено у статті Конституції України?__________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________Б. Дайте визначення поняття «вина» ___________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

В. Який орган встановлює і доводить вину особи, яка обвинувачується

у вчиненні злочину?  Назвіть найближчий до вас такий орган (органи) ______
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________




Стаття 51.  Шлюб ґрунтується на вільній згоді жінки і чоловіка. Кожен із подружжя має рівні права і обов’язки у шлюбі та сім’ї. Батьки зобов’язані утримувати дітей до їх повноліття. Повнолітні діти зобов’язані піклуватися про своїх непрацездатних батьків. Сім’я, дитинство, материнство і батьківство охороняються державою.
    Стаття 52. Діти рівні у своїх правах незалежно від походження, а  також від того, народжені вони у шлюбі чи поза ним. Будь-яке насильство над дитиною та її експлуатація переслідуються за законом. Утримання та виховання дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, покладається на державу. Держава заохочує і підтримує благодійницьку діяльність щодо дітей.
 А. Про які поняття йдеться та до якого виду правовідносин за галуззю права вони належать?________________________________________________
________________________________________________________________
Б. Назвіть кілька прав і обов’язків батьків і дітей, що значаться  в статтях _
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

УВАГА!!! 

ЗНО з історії України!!! 

особливості тесту 2017 року


Тест зовнішнього незалежного оцінювання з історії України у 2017 році складається із завдань чотирьох форм: 
- завдань з вибором однієї правильної відповіді; 
- завдань на встановлення відповідності («логічні пари»); 
- завдань на встановлення правильноїпослідовності; 
завдань з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів відповідей.


    Загальна кількість завдань тесту з історії України – 60, на їх виконання учасникам буде відведено 150 хвилин.
    Результат виконання завдань №1-30 («Історія України ХХ – початку ХХІ століття») за вибором випускника може бути зарахований як державна підсумкова атестація з історії України.

 Результат виконання завдань всього тесту буде використовуватися під час прийому до вищих навчальних закладів України.
   
  Максимальна кількість тестових балів, яку може отримати 
учасник ЗНО з історії України, правильно виконавши всі завдання №1-30, що будуть зараховуватися як державна підсумкова атестація, дорівнює 47 балам.

Максимальна кількість тестових балів, яку можна набрати, правильно виконавши всі завдання сертифікаційної роботи - 94 бали.



ФОРМИ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді. Завдання складається з основи та чотирьох варіантів відповіді, з яких лише один правильний. Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання вибрав і позначив відповідь у бланку відповідей А.

   Тест містить 46 завдань цієї форми (№1-23, 31-53), що будуть оцінені в 0 або 1 бал: 1 бал, якщо вказано правильну відповідь; 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь, або вказано більше однієї відповіді, або відповіді на завдання не надано.

Завдання на встановлення відповідності («логічні пари»).»).        Завдання складається з основи та двох стовпчиків інформації , позначених цифрами (ліворуч) і буквами (праворуч). Виконання завдання передбачає встановлення відповідності (утворення « логічних пар») між інформацією, позначеною цифрами та буквами. Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання встановив відповідність і зробив позначки на перетинах рядків ( цифри від 1 до 4) і колонок (букви від А до Д) у таблиці бланка відповідей А.
    
Тест містить 6 завдань цієї форми (№24-26, 54-56), що будуть оцінені в 0, 1, 2, 3 або 4 бали: 1 бал – за кожну правильно встановлену відповідність («логічну пару»); 0 балів за будь - яку «логічну пару », якщо зроблено більше однієї позначки в рядку; 0 балів за завдання, якщо не вказано жодної правильної відповідності («логічної пари»), або відповіді на завдання не надано.


Завдання на встановлення правильної послідовності.   Завдання складається з основи та переліку подій (явищ, фактів, процесів тощо), позначених буквами, які потрібно розташувати в правильній послідовності, де перша подія має відповідати цифрі 1, друга – цифрі 2, третя – цифрі 3, четверта – цифрі 4. Завдання вважається виконаним, якщо учасник ЗНО зробив позначки на перетинах рядків (цифри від 1 до 4) і колонок (букви від А до Г) у таблиці бланка відповідей А.


  Тест містить 4 завдання такої форми (№27-28, 57-58), кожне з яких оцінюється в 0, 1, 2 або 3 бали: 3 бали, якщо правильно вказано послідовність усіх подій; 2 бали, якщо вказано першу й останню події; 1 бал, якщо вказано або першу, або останню подію; 0 балів за будь - яку правильно вказану подію, якщо зроблено більше однієї позначки в рядку; 0 балів за завдання, якщо неправильно вказано першу й останню події, або відповіді на завдання не надано.


Завдання з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів відповідей. Завдання складається з основи та семи варіантів відповіді, позначених цифрами, серед яких лише три правильні. Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання вибрав і записав три відповіді (цифри) у бланку відповідей А.
Тест містить 4 завдання цієї форми (№29-30, 59-60). Кожне завдання оцінюється в 0, 1, 2 або 3 бали: 1 бал – за кожен правильно вказаний варіант відповіді (цифру) із трьох можливих; 0 балів, якщо не вказано жодного правильного варіанта відповіді (цифри), або один варіант відповіді (цифра) вказано тричі, або відповіді на завдання не надано. Порядок написання цифр значення не має.

При підготовці до зовнішнього незалежного оцінювання з історії України зверніть увагу на програму ЗНО з цього предмета, яка хронологічно охоплює весь зміст шкільних курсів історії України від найдавніших часів до сьогодення і складається з 31 теми.
  Програма передбачає перевірку знань про основні політичні, соціально-економічні, культурні події, явища та процеси минулого, діяльність видатних історичних діячів, а також сформованості в учнів загальнопредметних історичних умінь.

Зверніть увагу на те, що невід’ємною складовою програми ЗНО з історії України є перелік пам’яток архітектури та образотворчого мистецтва, обов’язкових для розпізнавання учасниками тестування.



за матеріалами "Освіта.ua,"

2 комментария:

  1. Дякую!)
    Ось ще корисний сайт, де можна в онлайні до ЗНО готуватись - http://online.zno.ua/

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Будь ласка! Обов'язково скористаюся вашою порадою

      Удалить